Want jij als klant, bent goud waard!
Wij stellen alles in het werk om je privégegevens privé te houden. Wanneer je iets bij ons bestelt, wil je vast niet dat zomaar iedereen daarvan weet, en terecht. Uiteraard hebben we wel een aantal gegevens van je nodig om alles tot een goed einde te kunnen brengen. Wat we precies van je willen weten, lees je hieronder.
Bestellen als gast of met account
Wanneer je iets bij ons bestelt, dan heb je de mogelijkheid om dat te doen als gast of met een account. Het verschil is dat je in het laatste geval ervoor kiest om je gegevens voor langere tijd op te slaan. Op die manier hoef je niet telkens alle gegevens opnieuw in te vullen wanneer je nog een bestelling wil plaatsten, kan je eerdere bestellingen nakijken en kan je verlanglijstjes bijhouden. Hoe lang we je gegevens precies opslaan kan je hieronder nog lezen.
Wat willen van je weten?
Voornaam en naam en geslacht
Aangename kennismaking, wij zijn Johan en Hilde, wie ben jij?
Factuur- en afleveradres
Als je iets bestelt, is het ook leuk dat het op de juiste plaats terechtkomt. Daarom hebben we je adresgegevens nodig.
Telefoonnummer
Normaal gezien gebruiken we email om met je te communiceren. Is er toch nog iets onduidelijk of is er iets misgegaan, dan kan het zijn dat we je even opbellen om alles op een vlottere manier te kunnen afhandelen. Maar we gaan je heus niet zomaar bellen, beloofd!
Indien je gekozen hebt voor een account is je email ook meteen je gebruikersnaam om in te loggen.
Je email wordt ook gebruikt om persoonlijke en algemene mails te sturen. Bij het maken van een account kan je kiezen of je die algemene mails of nieuwsbrieven wil ontvangen of niet. Je kan je ook op elk ogenblik uitschrijven voor deze nieuwsbrief.
Wat de persoonlijke mails betreft, gaat het steeds om zaken die relevant zijn voor een of meerdere van je bestellingen. Het kan ook gaan om een antwoord op een vraag die jij ons stelde.
Geboortedatum
Op die manier kunnen we je gelukkige verjaardag wensen, maar heb je liever dat we dat niet weten, dan moet je dit uiteraard niet invullen.
Wachtwoord
Je wachtwoord wordt met een geheime code versleuteld. Deze code is zo geheim dat zelfs wij je wachtwoord niet kunnen zien. Het systeem kijkt met die versleutelde code of je wachtwoord juist is of niet.
Waar worden mijn gegevens opgeslagen?
Al onze gegevens worden opgeslagen op onze eigen strengbeveiligde servers van Combell. Back-ups van je gegevens worden, uit voorzorgsmaatregelen, bijgehouden op servers in verschillende locaties, geografisch verspreid. We zorgen er samen met Combell steeds voor dat uw gegevens volledig beveiligd zijn.
Wie heeft toegang tot mijn gegevens?
In principe beperken we zoveel mogelijk dat andere partijen toegang krijgen tot je gegevens. Enkel wanneer het echt noodzakelijk is voor onze dienstverlening zullen gegevens gedeeld worden. Het gaat dan bijvoorbeeld over bezorgpartners (BPost, DPD, PostNL …) want zij moeten uiteraard je naam en adres kennen om je bestelling te kunnen bezorgen. Ook betaalproviders krijgen je gegevens, gewoon omdat dit wettelijk verplicht is en om de authenticiteit van de betaling te kunnen nagaan, en op die manier ook fraude te detecteren.
Wanneer 3de partijen toch toegang krijgen tot je gegevens, mogen ze deze alleen gebruiken om dienstverlening te geven in naam van Juwelier Kegels. Tenzij ze zelf de verantwoordelijkheid nemen voor de bescherming van je gegevens. Een voorbeeld hiervan zijn sommige cookie-ontwikkelaars die gegevens van websitegebruik verzamelen via achterliggende bestanden of cookies. Meer over ons cookie-beleid kan je hieronder nog lezen. Ook onze beheerder, Quoted, heeft toegang tot de gegevens die nodig zijn voor het opbouwen en onderhouden van de website. U kan indien nodig rechtstreeks contact opnemen via info@quoted.be.
Hoe lang worden mijn gegevens bewaard?
In principe bewaren we je gegevens niet langer dan noodzakelijk. Daarna verwijderen we al je gegevens en wordt je enkel nog gebruikt in anonieme statistieken. Dingen die we dan nog bijhouden zijn enkel nodig voor rapportage of interne analyse, zoals de waarde van je bestelling of de datum waarop je bestelling plaatsvond.
Dat is in principe want in de praktijk is het zo dat we werken met onvergankelijke producten (diamant en goud) waar in sommige gevallen zelfs een levenslange garantie voor wordt gegeven. We moeten in dit soort gevallen ook steeds nog kunnen nagaan of het product wel echt bij ons werd aangekocht, ook bijvoorbeeld 10 jaar na aankoop nog.
We geven een opsomming van hoe lang we verschillende gegevens bijhouden:
- Telefoongesprekken worden bij ons niet opgenomen en meteen verwijderd.
- Camerabeelden van onze winkels worden 14 dagen bijgehouden. Tenzij er iets verdachts gebeurt waarvoor verder onderzoek noodzakelijk is, zoals diefstal of andere criminele feiten. Die beelden slaan we dan op tot het onderzoek er volledig opzit.
- Inactieve klantenaccounts worden na 10 jaar verwijderd. Daarna worden bepaalde gegevens opgenomen in anonieme statistieken.
- Heb je je ingeschreven voor onze nieuwsbrief? Dan heb je dat uit vrije wil gedaan en blijf je ingeschreven tot je zelf beslist om je weer uit te schrijven. Dit kan op elk moment en ook elke nieuwsbrief wordt voorzien van een link om jezelf uit te schrijven.
- Wanneer er frauduleuze dingen voorvallen (bijvoorbeeld bij online betaling) worden de gegevens hiervan voor altijd bijgehouden.
Welke rechten heb ik?
Jouw gegevens blijven jouw eigendom. Dat wil ook zeggen dat je er mee kan doen wat je wil. Wat online aangemaakt account betreft: Je kan ze inkijken, wijzigen, email voorkeuren aanpassen. Dit kan je allemaal zelf doen in het account gedeelte van onze website door in te loggen met je gebruikersnaam en wachtwoord. Wil je je gegevens laten verwijderen? Dan kan dit door ons te contacteren via email legal@kegels.be, via telefoon +32 (0)3 770 52 65 of per post Kegels N.V., Kerkstraat 66, 9170 Sint-Gillis-Waas, België. Vergeet niet je aanvraag van de nodige identificatiegegevens te voorzien, zodat we zeker weten dat jij het bent!
Zoals hierboven al beschreven, kan je jezelf gemakkelijk uitschrijven van de nieuwsbrief. Dat kan gewoon door onderaan de link in de nieuwsbrief te klikken of door je in te loggen met je online account op onze website en bij nieuwsbrief het vinkje uit te klikken.
Toch nog vragen?
Vragen of suggesties omtrent je privacy of de bescherming van je gegevens? Neem dan contact op ons:
Email: legal@kegels.be
Post: Kegels N.V., Kerkstraat 66, 9170 Sint-Gillis-Waas, België
Ben je niet tevreden over hoe we omgaan met je persoonlijke gegevens? Dan kan je altijd contact opnemen met de privacy-autoriteit, via commission@privacycommission.be
Wie zijn wij?
Wij zijn Juwelier Kegels, Kegels N.V.
Dit zijn onze gegevens:
Kegels N.V.
Kerkstraat 66
9170 Sint-Gillis-Waas
België
BTW: BE 0425 490 401
Je kan ons op deze manieren bereiken:
Mail:Â eshop@kegels.be
Telefoon:Â +32 (0)3 770 52 65
Post: Kerkstraat 66, 9170 Sint-Gillis-Waas, België